Odwiedza nas 13 gości oraz 0 użytkowników.

Logowanie

Facebook



PONIEDZIAŁEK

Zabawy relaksacyjne

Przeciwdziałają stanom lękowym, zmniejszają napięcie mięśni, poprawiają samopoczucie i obraz siebie, poprawiają funkcjonowanie serca, żołądka i jelit, wpływają korzystnie na dobry sen, uspokajają i relaksują, przeciwdziałają zmęczeniu

Zajęcia plastyczne

Przeprowadzane z użyciem rozmaitych materiałów i technik. Dzieci malują farbami przy pomocy pędzla, własnych palców, patyczków itp., rysują kredkami, robią naklejanki i wycinanki z papieru (kolorowego, białego, szarego itp.), pracują z użyciem masy solnej, plasteliny, modeliny, materiałów naturalnych takich jak: liście, kasztany, żołędzie, szyszki itp. Zajęcia te służą udoskonalaniu dziecięcej dłoni, rozwijaniu percepcji wzrokowej, a także kształtowaniu wrażliwości estetycznej dziecka, pobudzają jego wyobraźnię.

WTOREK

Zabawy malowane dźwiękiem

Zajęcia muzyczne i rytmiczne odbywające się przy akompaniamencie keyboardu oraz drobnego sprzętu muzycznego. Wdrażają małe dziecko do dyscypliny i koncentracji, przystosowują je do współżycia w grupie, ćwiczą pamięć i orientację. Umuzykalnienie w żłobku to osłuchanie się dziecka ze śpiewem i brzmieniem niektórych instrumentów muzycznych.

Muzyka w połączeniu z zabawą to najbardziej kreatywny czynnik rozwoju, najlepszy i najbogatszy bodziec wielostronnego oddziaływania na dziecko na każdym etapie jego wychowania. Zabawy umuzykalniające realizowane są głównie przez:

v  zabawy ruchowe ze śpiewem przy akompaniamencie instrumentów muzycznych,

v  ćwiczenia rytmiczne, dzięki którym dzieci osiągają zgodność ruchu z rytmem muzyki np. klaskanie, tupanie, marsz, bieg itp.

v  ćwiczenia słuchowe, które rozwijają wrażliwość dziecka na dźwięk, ton, rytm i melodię i polegają na rozpoznawaniu nazwy instrumentu po usłyszeniu jego dźwięku.

ŚRODA

Gimnastyka buzi na wesoło – zajęcia logopedyczne

Mają na celu usprawnianie narządów artykulacyjnych dziecka i przygotowanie go do prawidłowego mówienia. Są to systematycznie przeprowadzane podstawowe ćwiczenia logopedyczne w obrębie jamy ustnej, ćwiczenia oddechowe itp.

Zabawy ruchowe

Zabawy ruchowe przy muzyce, ilustrujące rozmaite czynności, wydarzenia z codziennego życia, bajki, a także charakterystyczne zabawy i zajęcia właściwe dla danej pory roku.

 

CZWARTEK

Czytanie globalne

Twórcą metody czytania globalnego jest Amerykanin Glenn Doman. Dziecko odpoznaje i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. W rzeczywistości czytanie globalne stosują Wasze maluchy od wczesnego dzieciństwa. Dzieci „odczytują” nazwy na reklamach, pudełku z jogurtem, tytuł na ulubionej książeczce. I wcale nie przeszkadza im w tym nieznajomość liter.

Postrzegają bowiem obraz graficzny wyrazu jako całości, tak jakby patrzyły na budowlę z klocków lego bez uświadamiania sobie – póki co – ze składa się ona z poszczególnych klocków. My, dorośli, także odczytujemy w ten sposób znaczenie piktogramów, czyli obrazków symbolizujących różne treści.

Osłuchanie z językiem niemieckim

Zaletą tej metody jest możliwość osłuchania się maluszków z melodią języka. Małe dziecko posiada także zdolność odróżniania bardzo do siebie nieraz podobnych elementów fonetycznych, których dorosły człowiek często nie jest w stanie rozróżnić i opanować. Wczesne osłuchanie się z dwoma językami zwiększa szansą na poprawną ich wymowę. Unika się ponadto etapu uczenia się tzw. drugiego języka, ponieważ dziecko przyswaja oba języki równocześnie i żaden nie jest dominujący. Dziecko do lat trzech może opanować dwa języki bez szkody dla żadnego z nich. Niezbędna jest w tym przypadku absolutna konsekwencja podczas porozumiewania się z dzieckiem, dotycząca zarówno mówienia jak i słuchania.

PIĄTEK

Zabawy ruchowe

Zabawy ruchowe przy muzyce, ilustrujące rozmaite czynności, wydarzenia z codziennego życia, bajki, a także charakterystyczne zabawy i zajęcia właściwe dla danej pory roku.

Kuchcikowo

 

Zajęcia to fascynująca podróż do świata smaków, zapachów i kolorów. Dzięki zabawie w gotowanie połączonej z elementami terapii sensorycznej w prosty i przyjemny sposób można wspierać dziecko w poznawaniu zmysłowym i rozumieniu przez nie otaczającego go świata. Zajęcia te mają na celu nauczyć dzieci czerpania radości ze wspólnego przygotowywania potraw oraz zachęcić do zdrowego odżywiania pokazując, że to, co jest zdrowe może też ładnie wyglądać i wyśmienicie smakować. Dzięki warsztatom kulinarnym rozwijają swoją kreatywność, samodzielność, sprawność manualną, zapoznają się z zasadami savoir- vivre przy stole. Wspólne przyrządzanie posiłków będzie również okazją do wzmocnienia współdziałania i przyjaźni między dziećmi.